Sunday, February 27, 2011

dulu.. kini.. dn skrunk

hadooooooooiiii~ sudah lama aku tak mnulis blog... dgn alasn yg tak leh blah:: byk deadlines nk kena hntq.. pdahal, papers aku blum siap lagi~ ntah hape2ntahh~ malas sungguh aku neh!!!

ade dk2 tnya dn xcaya yg aku dh 27 thun~ aku mmg 27 nk masuk 28.. haa~ mcm siot jer!! aku mmg dh lain la drp dulu.. mn ada sama.. xkn ler aku xbesar2 knn~ so, aku nk buktikan kt dk2 yg xcaya, betapa bezanya aku dulu dn skrunk!! percayaaaalahhhh~ (ala2 lagu CT)..

dulu2:: tahun 2000, Form 5
 wktu ni, zaman kegemilangan telinga capang aku~ sgt jelas kelihatan!! hadehhhhhhh~ umur aku wt2 neh 17 tahun.. gmbar ni diambil utk card matrik aku di Universiti Teknologi Petronas, UTP. ntah mcm mn aku leh simpan lagi kad mtrik tu.. tp mmg besh la aku tgk telinga aku tym nehhhh~

next:: June 2009, hari pertamaPERTAMA melapor di UNIMAS
gmbr ni, gmbar yg aku guna untuk kad staff aku di UNIMAS skrunkk! sehat knn????? hari pertama melapor diri sebagai academik staff di FSKPM, UNIMAS, Sarawak. mmg GEMUKKKKKKKKKKK! sgttttt~ haa~ mybe hati gumbira sbb baru abez study kott~ haa~ nk kata akn mkn byk xder lah.. sebab aku menganggur xlama.. abez study, Mei 17th, mula keja dlm June 1st. mmg sihat tubuh knnnn??

next:: January 2010
IC aku rosak, so, kena wt baru, sebb aku nk dtg US. inilah gmbar aku tak hengat dunia.. rambut pacak~ lepas aku hambek pic nie, dn dijadikan gmbar IC aku (hingga skrunk), Dekan panggil aku. "hafiz kasi potong itu jambul" haaaaaa~ padan muka akuuuuuuu~

next:: Mei 2010
gmbar gemoofffff ini, aku guna utk passport aku~ mmg gemmoooofff~ alasan tak leh blahhh, sebab aku jadi felo kolej, so, aku byk jmputan rasmi attend event unimas, dn peranan aku ialah MAKANNN~ ini lah haselnyerr~ kembang dn bulattt~ tp still xleh lawan dgn next pict!!

next:: June 2010, US VISA
 ini gmbar US VISA aku~ semakin bulat kannnnnn.. aku pun sedihh bila tgk gmbar nie.. huu~ tp ini lah gambar yang terpahat pada US VISA aku shingga 2015 nanti~ huuuuuu~ sedeeeeeeehhhhhhhhh!

next:: August 2010, US medical Card
ini gambar pertama aku tngkp once landed at O'Hare airport. walaupun agak bulat, tp aku rasa berat aky dh susut sikit.. alasannnn aku sbb susah hati nk tinggalkn org malaysia~ org2 tersayang (budget bagus jer kannn) haaa~ 


NOW:: Septmebr 2010, Northwestern Card
ini plak, gmbr aku di hari pertama di Northwestern. hari pertama melapor diri as graduate student and research fellow di institute of Learning Sciences.  tym ini, umur aku 27 tahunnnn~ dn gmbr inilahh yang akn melekat kt matrik card aku smpai lah kehabisan study akuu~ huuuu~

so, kpd yg stil xcaya, korg tgk r.. mcm mn kegemoof-kn aku drp tahap 1 hingga la nehh~ yang jelas, telinga aku still maintain capang~ bak kata pepatah, xkan lari telinga di carik.. haaa~

~bila katek berkata-kata~
"wlupun aku berubah secara pizikalnyer, prinsip idup aku ttp sama. jgn lupa asal usul"

7 comments:

DanieL AdiE said...

Telinga itu yg mahal ya..

bdw, nice entry... INTERESTING!

Unknown said...

tp stil xleh sma dgn adie.. i read ur latest entry.. nice 1.. caiyokk!

Fanzi Ruji said...

macam-macam rupa ada. telinga je yg x berubah.

Unknown said...

fan:: nasib baik tek berubahhh~ kalu tak mesti dh tak kenal kan... haaaaammpeeeehhhhh~

Anonymous said...

hahahahahaahah....
tulunnnn....
x leh henti gelak nie....hahhahahaha

ieka said...

en.hafiz telinga capng 2 org tua ckp bijak.. mmg bijak en.hafiz kn....comey pe...hehehe

bagi tip diet sket.. sy pown nk kurus gak..

felo seroja yang baik n berusaha gigih nk dpt tempat tyme MAP 2010/2011...
felo yang terpaksa tinggalkn seroja n JPK 2010/11.. sob..sob T_T

Unknown said...

jupa, kmi baru perasan hmpa nye comment!! hampehhh tol.. mesti hmpa dh gelak gulin'!!!