Sunday, April 17, 2011

PENYAKIT KRONIK!!! shopping OH shopping

hadehhh!! itu jer aku nk ckp dulu!! dugaan betol lah dok kt Chicago neh! mahu mati dek SALE dn SHOPPING!! udah ler aku nek ada alegik dgn signage "SALE". mahu xnyer, korg bygkan, hampir setiap minggu ada jer pelbagai jenis sale!! terbaru ONE DAY SALE!! suar jeans, from USD79 dh tinggal USD5 sj!!

mmg ler besh shopping kt US especially kt chicago neh.. bygkan baju+suar+jam+ sweater+ dn baju xsampai USD35.. huuu~ tetambah plak, skrg neh semua kedai/ outlet nk abez kn stok winter!! huuu~ haaaaaadoooiiii!!! pening palak aku nak pikirkan cara mcm mn nk jauhkan diri drp SALE neh!! huuuuuuu~ tolongggggg!!!

neh ANTARA yg aku dh ter-shopping!! walaupun dh ada!! huuuuuuuuu~ mmg hodoh tol lah perangai aku nehhhhhh!! tolong lah sale jgn tunjukkan diri kor dgn aku!! aku tak mmpu nk melawannyer!!

 last-last month!!
[aku beli wallets, purses, set pencils, handbags]

 3 weeks ago
[aku tershopping handbags dn tali pinggang + pinggan mangkok]

 2 weeks ago
[shopping paling gilaaaa!! 9 handbag Coach-es!! tym neh mmg aku ter-duduk!!! sbb aku dh speechless especially bila dh smpai umahhhhhh]

 AND THIS WEEK!!
 suar jeans neh USD 5 dn sweater adidas tu USD 2.50!! WAAAAAAAAAAAAAA~ korg paham x mcm mn perasaan aku nk atasi masalah aku nehhhhhh!! xbley tahan weiiiiii!!!!

LEVI's wallets :: USD 15!! huuuuu!!!

 ini plak jam tngn POLO.. ntah dh brapa jam aku ada!! stilllll jugakkk!!! mmg dh kronik tol penyakit nehhhh~ ktmn ada klinik yg ada jual ubat??!

aku tgh pkirkan strategi mcm mn nk lari jejauh dgn tabiat neh (heeee~ ckp jer nak lari, tp setiap masa check e-bay dn e-SALE.. mcm mn tuhhhh??!!). korg ada idea tak erk?? kalu ada idea yg besh dn terbukti keberkesanannyer, sila2 lah tambah nasik kat bwh tu~ haaaaaaa!!!

~bila katek berkata-kata~
"tak salah nk berbelanja, TAPI, mesti ikut kemampuan diri"

10 comments:

Anonymous said...

handbag coach n aigner tu ada yg pesan ke bro? hehehe nak jual tak? Shahril

AimanAriffin said...

sumpah best gila! nak kirim gucci wallet boleh? damn, i wish im staying at the states now haha

Unknown said...

cikgu Shahril:: ktk mok coach dgn aiger kah?? PM mek dlm FB k.. ktk nngga di album mekk.. ada byk choice.. ada yng dh dipesan. mun mok, mek leh crik yg baru~

...
aiman:: meh ler sini.. i wish i could be in malaysia now.. utk slmtkan wallet dn poket sy!! haa~

Etched. said...

dah boleh2 bukak kedei kau tok pis... aku rasa cara ngubatnya senang jak... antar jak balit credit card kau, or cash kau, ko berik ngn mangsa2 banjir kat perlis/kedah/ n cney2 la banjir lam malaysia tok... kesian cdaknya.. jgn kata nak meli handbag, nak meli beras pun lomo tentu gik dapat pis...

Unknown said...

ery:: cdgn YB amat lah baik~ malang sungguh, ney ada aku guna credit card d ctok.. semua tok hasil2 tabungan ku~ jual surat khabar, jual tin dn botol kosong... tok JAK yg mmpu aku beli hasil pendapatn ku yang sik sebrapa~ huuu~ layak sik o, aku di beri zakat??

Azwina HazwaniF said...

en hafiz!!!waaa...penyakit!!!!!mmg sakit camni selalu...haa...cuba time nanmpak sale tue...ingat something cenggini...mmg gila idea ni tp cuba la...camni...sematkan kata2 ni dalam hati...
"aku ni umur dah .......... Nanti kang kalau banyak sangat berbelanja kang tak cukup plak duit hantaran 'kawen'...kang tak kenuri plak kang haa..." hehehehe....nanti xdapat eden nak makan nasik minyak cepat2....hehehehe (jgn marah aa...nanti cepat kedut~~)so...time nak berbelanja ingat2 la masa depan...katanya nak beli umah dulu...ye idak?

Unknown said...

WANI:: HAAAAAAAAAAMMMMMMMMMPPPPPPPPPPPEEEEEEEHHHHH!

Fanzi Ruji said...

Waaaaa!!!

Anonymous said...

shopholic....faham sgt2....mesti selalu confuse...hahaha...bes gila....

Ema Minami said...

nakkkkkkkk handbeg coach tu syatuuuuuuu~~ owh owh owhhhsemm nyeww klo dapat ...huhu...bestnyer duk kat sinung incik apiz kite soping jek ea...kasik lew free satu..ekekekeke