Sunday, February 13, 2011

bagaikan sakti~

"setiap orang punya impian, itu yang bisa meneruskan kehidupan
impian dinda adalah untuk dapatkan cinta sejati
..
jika patah sayap rajawali
bertongkat jua kanda ke mari"


dasat sungguh kiasan pujangga cinta neh~ pening kapla jer aku nk paham~ walau pun aku bukan lah Hang Tuah dlm Puteri Gunung Ledang Production (presented by CiliPadi, Northwestern Uni, IL). Jalan crita cinta DONGENG neh telah mmbuatkan membran saraf otak aku berfikir~ erm.. how to put in words.. hadeehhhh...

ini yang aku pkir since smlm.. smpai xcukup tidow~ kdg2, kita nie terlalu nk kn sesuatu yang belum pasti ianya milik kita.. tp nk jugak2. dh tak peduli apa org nk kata~ hantam labi jer ikut suka hati.. bila xdpt, then, nyesal la.. sedih la.. etc.. (huuu~ seriyessss, nape aku rasa mcm terkena kt batang idung aku sndri..). kakya (bahasa srwk yg bermksud, "selepas itu"), berharap lagi~ walaupun kesan lepas blum baik sepenuhnya.. then, hampa lagi.. nape erk, kita mcm tu?? dh tahu sakit, tp still nk try test gak~

pagi neh aku bangun lambt, sbb semalam menjalankan aktiviti kemahiran berfikir secara kritis dan kreatif smpai jam 5pg (wktu IL)..  aku pejam jer mata,  Gusti Putri dtg kasi jwpn, dia ckp BM.. nsib baik~ kalu x, berbuih mulut aku nk communicate.. neh yang Gusti Putri ckp "kita ni sllu jer menyusahkan dirik sndri untuk benda2 yang belum pasti milik kita~ sebabnyer, kehidupan manusia neh dynamic bukan statik.. kalu dia tak rasa sakit, dia xphm erti pengorbanan dn penghargaan".. lepas tu, Putri ilang.. sebab dia nk gi toilet, sakit perut.. dn aku pun terjaga.. mnterjemahkan mimpi tu dlm susunan kata neh~


 ~thanks!! for being wonderful teammate~
 
"bila katek berkata-kata"
~tak salah kalu kita mencuba, walaupun pedih & sakit, 
kerna semua itu mematangkan kita.
so, keep on trying~









No comments: