Monday, April 11, 2011

Pasca BESEDay [Events vs Gifts]

April 7th, 2011 telah lepas dan aku masih lagi bernafas menghidup udara segar kurniaanNya di bumi asing, Chicago, Amerika Syarikat. Alhamdullah; segala puji bagi Allah~
Entry neh, aku nk cercita apa yg telah mmber2 aku telah jayakan~ rerupa BESH tau celebrate beseday kt tmpt org. mcm2 progrm yg mrk wt!! dn semua ini menyedarkan aku, bertapa kawan2+sahabat+ handalan sgt penting bila berjauhan. so, kt cni, aku nk mnzahirkn rasa terima kasih + terharu di atas sambutan 3 hari 3 malam yg diberikan!! thanksss + muaaaaxxx!!! next tym wt lagi yer~ aaaahhhhhaaax!!
 So aku nk cer cita sikit, apa yang besh utk birthday aku yg ke 21 neh!! haaa~ tak bley BLAAAAHHHH!!!
bab SATU:: Facebook
Bermula sejak April 6th, 2011, bila wall aku dihujani oleh wishes from kwn2 Facebook drp Malaysia..Walaupun awal sehari kann~ aku ttap layan + enjoy.. BEshh baca ucapan org.. sesambil tu, aku xabez2 tgk notification.. secara keseluruhannyer, ada 782 wishes kt wall FB aku dn sahabat aku neh telah berjaya menjadi org terakhir. heee~ thanks bebyk kepada semua!!! i likeeeee!!
bab DUA:: Birthday Surprise by LS
Keesokn harinyer, iaitu April 7th, 2011 (time US), rakan2 sekelas aku wt surprise party dlm kelas. malllluuuu aku tym neh.. sebb Prof aku msih dlm kelas.. huuuu~ drp mmber2 aku dlm kelas, satu floor dtg join~ huuuu~ mrk wt cupCAKE chokolet kesukaan aku!! yummmmmmy!! thanks to Tracy for your morvoleous cupcakes. I really appreciate it. to others, muaxx!! love you all ~ for the cupcake and a birthday card~
sedap tauuuu cupcake cokelet nehhh 
aku mmg terharu dn sebak habez.. sebb mmber2 mat salleh neh tahu birthday aku
dn ini plak, birthday card aku yang disign oleh MEREKA semuaa~ 
huuuuuuuu~ TERHARU abez tym nehhhhh!!!

bab TIGA:: Opera Show
A day after birthday aku, April 8th, mmber2 Northwestern yg diketuai oleh Yoke Pheng telah mmbawa aku tgk Opera.. Walaupun aku xminat sgt, aku layan jew.. Alih2 crita tu mnjadi bahan ketawa kmi org..
Modern Opera neh bertajuk Death and the Powers. Nasib baik tiket aku neh disponsor.. Thanks to Kai yg sudi sponsor tiket opera neh.. Walau pun hampeh, aku happy dn enjoy, laughing around!!

bab EMPAT:: Birthday Breakfast by Chilipadi@LaPeep!
kt NU neh ada kelab students Malaysia.. Wlaupun ciput org jer, tp still meriah.. President kelab, Lovely Maria. So, utk birthdy aku mrk organized "Branch wif Hafiz". Kami kumpul reramai di LaPeep, Downtown Evanston dn MAKAN reramai.. Hampir semua hadir!! mmg meriah dn bising abez!! siap nyanyi kuat2 wlaupun kedai tuh penuh SESAK!! mrk xpeduli.. terhibur aku tgk gelagat bebudak NU nehhh~ thanks everyone!!
 Keluarga Chilipadi dgn "mak" baru!! haaaa~ (adeeeehhhhh.. kata breakfastt!!! tgk rupa meja tuh dh mcm breakfast + lunch + dinner!!) mmg nk rosakkan diet aku!!!
 antara gadis2 MELETOPPPP di NU.. sebelah aku tuh, lovely Maria, ChiliPadi's new President!! baik sggggttttt org nyer!!

 ini plak, aku nyer menu utk pagi tuhhhhh~ sponsored by them. haa~ thanksss erkkk!! aku mmg suka salmon benidict nehhhhhhh!! next tym nk lagi bley??

 ini plakk, kek cokelet yg sgt BESHHHH.. aku mmg menghayati setiap kunyahannnnn~ sedap wei!!! sgt sedappppp!!!!! huuuuuu!!

 ini plak, AKU llllaaaahhhhh!! haaaa~ sedang potong kek!! kai jer xpercaya skill aku.. haa~ (mmg hancur pun kek nehhhhh!!) thanks to ciliPadi!!
bab LIMA:: Dinner@Renaissance International Hotel and Conference Center
The next day, geng2 Malaysia Students Department, Chicago (MSD) yang terdiri drp Dr.Roslan, Aunty Sara, Ustaz Aziz dan lelain, mmbawa aku Dinner 5-star kt Renaissance International Hotel and Conference Center, Schaumburg, Chicago.. Seriyesssssss, hotel neh mmg 5-star!!! sedappppppp gilessssssssss!!!!! apa lagi, aku makan mcm org hilang ingatan lahhh!! aku abaikan diet sekejab!!
 ini ustaz aziz abd Aziz.. orgkuat MSD.. dialah yng mmpelawa aku.. last2, aku dpt dinner kt sni. Thanks Ustaz!! Ustazzz mmg Rockkkkkk!! next tym ajak lagi yerr~ to all MSD officers, thanks for your trust, support and guidance. i really appreciate it~
salah satu menu aku.. hee~ salmonnnn tuhhhhhh!! my favoret!!! mmg sedapppp!! walaupun aku sedang berdiettt- AKU TAK PEDULIIIIIIII!! mau mkn jugakkk!!

HADIAHHHHHH-HADIAHHHHHHH
aku ingat, bila smbut besedy kt oberC neh, kena beli, then bungkus sendiri dn kasi dgn diri sendiri.. haaahhhhhhhhh!! mcm penah buat jer kannn~ tp tekaan aku meleset sama sekali.. beseday aku kali ini telah menyedarkan aku satu perkara yang mungkin selama ini aku pandang remeh!! KAWAN-KAWAN!! walaupun aku baru jew kenal mrk, tp, kmi semua idup macam adik beradik kt bumi amerika ini.. aku sgt terharu dgn semua benda neh.. dn aku harap, bila balik malaysia nanti, kami semua masih adik beradik xkira CINA, melayu atau INDIA!!
1MALAYSIA!!

Pemberian 1
Thanks to Kai Fan for his intellectual gift. Bcoz of this, i need to finish it and take the test some more!! hampeeehhh tol!!! mentang2 lah dia study otak, sengaja nk sakitkan otak akuu!! hangin aku satu hotak!! btw, i really enjoy SCANNING the book.. i havent finish yet!! i will!! thanks kai!! next tym, buy me some toys ka.. iphone kaaa?? haaaaaa!!

Pemberian 2
 bila aku dpt baju neh drp KHAIRUL aka Panjang dn FIZAH, air mata aku berlinangan.. FYI, mereka dua neh adalah kwan/ sahabat/ adik aku yang sgt rapat dn baik.. Kmi bertiga neh, sama2 susah, senang di US neh. Sejak hari pertama aku jumpa mereka, smpailah kini, mereka sentiasa bersama aku!! bila mrk kasi baju dePaul neh, aku rasa sebakkkk!! huuuuuu~ Thanks fiza and panjang for your gift!! i really love it!! akn aku pkai nanti~ heee!! thanksss!!!

Pemberian 3
 hadiah neh plak dtg JAUHHHHHH drp London!!! kak wan yang kasi dgn aku.. dia dtg ke sini untuk conference.. cun-cun, jatuh dgn beseday aku.. so, inilah hadiah paling jauh aku terima.. 8-9 jam dlm kapal terbanggggg~ haaaa~ thanks kak wan.. walaupun kita baru jer kenal (itupun sebb shopping), i do appreciate it~ sy sgt suka benda2 mcm neh.. thankssss!

Pemberian 4
ini plak, pemberian paling bersemangat!! baju t-shirt from Harvard Uni, Bostan. baju saiz S neh (motippppppppppppp!! nk cakap kurus!!) pemberian khas drp Aunty Rozita dn Uncle Mazlan sekeluarga. FYI, Aunty Rozita and Uncle Mazlan dh byk tolong aku, pejah dn panjang. Kt cni, mreka sekeluarga dh mcm family kami. dn umah mrk plak, dh macam umah aku.. aku sygkan mrk, mcm mn aku syangkan family aku. thanks aunty!! thanks uncle!!

Pemberian 5
 ini hadiah aku paling mahal penah aku ada!!! USD 165 (tag price!!) kalu di mlysia dia jual RM689.99!! tergamam aku tgk!! huuuuuu~ event kt kedai second hand, dia jual USD 99.99. huuu~ so, hadiah yang mahal neh, hafiz hashim yng hadiahkan kt aku~ thanks hafiz hashim!!! haaaa~


Pemberian 6
the last hadiah yang aku dpt neh, sgt bernilai dn xder terbanding oleh USD atau RM!! mmg besh dn xleh nk beli mana2!!!! semua pemberian di atas xdpt nk lawan hadiah neh. hadiah yg aku maksudkan ialah PERSAHABATAN!!! aku sgt appreciate hadiah neh.. drp kwan2 FB, kwan2 kt sini.. semuanya telah mewarnai hidup aku.. aku sgt hrgai hadiah persahabatan yang Allah anugerahkan kepada aku. To all my friends, thank you very much!! 

~bila katek berkata-kata~
"hargailah apa yang kita miliki dn sayangilah mereka. tanpa mereka siapalah kita"

9 comments:

Unknown said...

lol, mak ckp
" ehh, afiz nieh "
haha

Anonymous said...

wahhhh..banyak hadiah hg dapat kn?...lagi byk yg hg biasa dapat masa kt msia ni...anyway sekali lagi aku wish Happy Birthday kt hg piz...semoha PERSAHABATAN kita akan kekal sampai akhir hayat..insyaALLAH...amin...:))

Anonymous said...

time smbut birthday kat UNIMAS ang selalu chow...so aku pon x dpt la nk bg hadiah...btw u r lucky person..ingat lah mereka yg membuatkan ang heppy @ ur birthday...gud luck pijan... ang tau kan sapa ja yg pnggil ang pijan..

Anonymous said...

nice pictures. it is nice to note that your birthady this year is full of colours :-)

Nur Insyirah said...

Grrrr... x boleh belah Baik betol En. Hafiz Hashim kan kan kan?

ieka said...

besh nya burfday kt perantauan.. besh nya..

Unknown said...

afif:: hee~ apa2pun, terima kasih dgn mak ok?? i like it~
...

anon1~ (fifi??)
terima kasih di atas semua PEMAHAMAN kor dgn perangai aku.. kesabaran hampa satu apartment melayan karenah aku yg cerewet.. semua tu sgt indah bagi aku.. thanks bebyak!! insyaAllah, selamanya SAHABAT!
..

anon2~ (anas??)
korang la yang mengindahkan persahabatan kita. aku bersyukur kepadaNYA kerna dikurniakan sahabat seperti kalian semua~ thanks anas for all your doa and support!

Unknown said...

syirah:: xbley blah kannn~ i do hope, you guys will inspire and do better than me~
..

ieka:: huuuuu~ besh tu mmg lew beshhh, tp xbesh jgak.. mcm mn tu erk??

maria wang said...

thank you Hafiz for being with Cilipadi!! you have brought lots of laughter and joy into our cili family~~ thank you so much for all you've done! long live hafiz haha~