Sunday, March 13, 2011

DEADLINE oh DEADLINE

this is the last week for Winter Quarter 2011. mmg besh study kt US neh~ sbb xder exam!! haaa~ AKU MMG xpenah ambik sebarang exam kt sini~ BESH sgt!!! jom ler dtg further study kt sini... ahax!!

utk entry hari neh, aku nk review semua nota2, aku sepnjg winter quartr 2011. almaklumlah, next week aku akn present FINAL research report aku kt dpn2 community Prof (part neh mmbuatkn aku keCut perut!!)
before tu, aku nk ksi softreminder~ jgn nk kutuk2 tulisn cute aku atau nk gelak golin' dgn ejaan ntah apa2~ wokeyy???

nota cinta #1:: author & claim
ini cara kuno aku relate-kn hujah dn author yg cipta idea neh. guna arrow!! haaaaa~ satu benda yg aku blajaq kt US neh, Prof dn studnt2 kt sini suka sgt relate hujah mrk dn nama2 besar dlm bidang tu. ala2 nk ckp, "hey, i read LOTz". HAMPEHH tol~ kalu korg ckp jer, xder nama author, xder sapa2 nk support, Prof kor xkn layan~ (aku nk cuba praktik cara ini nanti, ok tak erk?)

nota cinta #2: gmbrajah katun
kt sini, aku study psl otak manusia. mcm nama otk keja, apasal sakit otak etc~ mmg xleh nk lari dgn gmbr rajah~ huuuuuuuuuuuuu!! yg jd mslhnyer, knkdg aku sndiri xtau apa yg aku lukis. aku mmg xder bakat nk lukis2 ni. setakat org lidi, umah kayu ada tingkap pendai la~ so, nk bntu aku phm apa yg aku conteng tu, aku tulis lah nota2 cinta sebelah tu~ org lain xphm xper, jnji aku paham

nota cinta #3: article and journal
 bila aku blik msia nnti, aku akn amalkan benda neh dgn budak2 CogSc nnti!! mmbaca dn menganalisa journal dn article dh jadi routine idup aku. makan journal, tido jurnal, toilet journal etc .. setiap msa idup aku dipenuhi journal dn journal. bygkan, satu seminar ada 4 journal/ article, ala-ala 20-40 pages. itu satu seminar. drp 4 seminar seminggu.. MAMPOOOSSS!!
since aku xder exam, so, kena lah wt reflection atau review.
dn since aku nie lembab dn slow, terpaksa lah aku garis, conteng, bulat, tulis semua benda aku baca. kkdg, aku jeles tgk org pandai2.. skali baca terus dpt.. aku???
 ~ AIHHHHHHHHH ~
:(

nota cinta #4: paper review
dh penat conteng2 journl, dtg la msa wt review atau reflection. part PALING MENYEKSA dlm study aku.. Adoooooooiiiiii~ sebb benda mcm neh la, aku sllu jer menghabiskn tisu utk lap air mata!! huuuu~ mahunyer, org lain tulis, aku plak kena pkir apa yg dia mau (haaa~ nama pun student knnnn!!) so, mcm2 teknik KBKK aku guna~dn bertambah PENAT, bila tym present, Prof kor kata, "REDO, REJECT, POOR WORK"!!!
 ~ sabaaaauuuuuu jewwww ~

nota cinta #5: line-by-line
ini plak, line-by-line interpretation. aku suka wt benda neh. since aku ned slow, so, mmbaca dn menganalisa satu persatu neh, mmbuatkn aku lebih peka. xphm jew, aku angkt tgn tanya! ku xpeduli apa mmber2 omputeh aku nk kata apa. ada aku kisah~ 

SOFTreminder:: setiap hari
dua prasa kerja neh dh sebati dlm idup aku. hri2 aku jumpa dua2 kawan baek neh!! semakin jauh aku nk lari, semakin rajin mrk dtg menjenguk aku.. walauppn aku xpenah panggil mrk dtg. ada jer alasan mrk dua neh nk dtg dekat dgn aku. HAMPPPEHH TOOLL!! alangkh baek kalu aku xder atau xkenal mrk dua neh

segunung harapan utk semua penat lelah neh, adalah ILMU!! terlalu byk org disekeliling aku yg telah bantu aku. family, UNIMAS, DIA, dia (pepndailah krg bezakan dua benda neh), sahabat, kwn2,student2 aku, dn amnyer semua org

insyaALLAH, akn aku balas semua jasa baek dn doa korg dgn kejayaan aku dn pulang ke Malaysia utk didik anak bangsa kita
(aku jumpa benda ini dlm hmpir semua nota2 aku + w/pun aku xder PhD lagi, aku sedang berusaha ke arah tu!! angan2 tu penting untuk dikejar dn dikecapi)

~bila katek berkata-kata~
"aku yg memulakan perjalanan ini, 
maka aku jugalah harus menamatkannya 
dgn izinNya"

5 comments:

Fanzi Ruji said...

all the BEST!!!

Ema Minami said...

wah!! chaiyok2...ekeke..btw..napew leh kenal ngn dr ekarl tuh??hahaha....*sy pon selalu nanges bile paper kena reject..and re do..haha*ok..bai

Unknown said...

Midori:: dr.hekarl tu kwan sy dn Cik Zulfa. Hahaaa. Dia mmg hebat dn sgt bgus. You're so lucky to have him as your supervisor... Sesama lah kita study yer...

Ema Minami said...

owh...hahaha..okeyh...mmg sgt kagum ngn thesis PHD dia..kinetic modelling bagai semua eqn derive sndrik....ommo...omo...susahnyeww nk jd pandai kan...huhu..ok mr hafiz..gudluck jugak yerk..jgn nangis2..hekhek.

ieka said...

wooo..en.hafiz.. im proud with u.. study hard...